Projekt wspierający szkoły i polsko-ukraińskie klasy w ich codziennym funkcjonowaniu poprzez:
1. rozpoznawania różnych potrzeb i trudności u dzieci z Polski i Ukrainy.
2. doskonalenia kompetencji nauczycieli w pracy w ukraińskich oraz polsko-ukraińskich klasach.
3. usprawnienie komunikacji między dzieckiem, nauczycielem i rodzicem.
Ukraińscy i Polscy specjaliści z zakresu psychologii i pedagogiki, na podstawie analizy potrzeb układają indywidualny plan pracy z konkretną grupą.
Na każdym etapie, działania podejmowane są w ścisłej współpracy z nauczycielami i pedagogami.
Uczniowie
Usprawnienie komunikacji w klasie polsko-ukraińskiej. Uczniowie poznają przykładowe rozwiązania sprzyjające budowaniu relacji w klasie. Nauczą się włączania do dialogu i dyskusji o możliwościach współpracy w środowiskach szkolnych, które w obecnych czasach stają się coraz bardziej zróżnicowane.
1. warsztaty związane z funkcjonowaniem w środowisku szkolnym: integracją, rozwiązywaniem konfliktów, rozpoznawaniem i radzeniem sobie ze swoimi emocjami.
2. konsultacje indywidualne, podczas których specjalistki skupiają się na prac
z pojedynczym dzieckiem.
3. mediacje w zależności od potrzeby między uczniami, nauczycielami i rodzicami.
Nauczyciele
Wyposażenie nauczycieli w narzędzia do współpracy z dziećmi i młodzieżą różnorodną kulturowo i społecznie. Nauczyciele dowiedzą się, jak rozpoznać mobbing rówieśniczy i dyskryminację, jak im przeciwdziałać oraz podchodzić ze zrozumieniem do różnic kulturowych.
1. certyfikowane warsztaty antydyskryminacyjne, włączające, z elementami safeguardingu*
2. konsultacje indywidualne, podczas których skupimy się na rozpoznaniu i rozwiązaniu pojawiających się trudności.
3. mediacje w zależności od potrzeby między uczniami, nauczycielami i rodzicami.
Rodzice
Poszerzenie wiedzy na temat prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży, metod postępowania,
sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
1. warsztaty związane z rozwojem kompetencji rodzicielskich.
2. konsultacje podczas których skupimy się na rozpoznaniu i rozwiązaniu pojawiających się trudności.
3. mediacje w zależności od potrzeby między uczniami, nauczycielami i rodzicami.
*safeguarding – ochrona przed nadużyciami, krzywdami i zaniedbaniami
Harmonogram zajęć w Protection Hub
Zajęcia w UNHCR Centrum Wsparcia Uchodźców (Protection Hub) przygotowane przez pracowników Podkarpackiego Stowarzyszenia dla Aktywnych Rodzin stworzone są z myślą o dzieciach i ich rodzicach. Wspólnie tworzymy miejsce, w którym najmłodsi mogą spędzić czas w przyjaznej atmosferze, rozwijać swoje umiejętności poprzez zabawę, zajęcia językowe i artystyczne, stworzone specjalnie dla nich.
14:30
wszystkie dzieci
Zajęcia integracyjno-ruchowe
15:00-16:00
wiek 6-12lat
Zajęcia kreatywno-techniczne
Papierowe śnieżynki (dekoracja okienna)
16:00-17:00
wszystkie dzieci
Zajęcia integracyjne
Według propozycji dzieci
14:30
wszystkie dzieci
Zajęcia integracyjno-ruchowe
15:00-16:00
wiek 5-12lat
Zajęcia techniczno-kreatywne
Maska broda Świętego Mikołaja
16:00-17:00
wszystkie dzieci
Zajęcia integracyjne
Według propozycji dzieci
14:30
wszystkie dzieci
Zajęcia integracyjno-ruchowe
15:00-16:00
wiek 7-11lat
Zajęcia techniczne
List do świętego Mikołaja
16:00-17:00
wszystkie dzieci
Zajęcia integracyjne
Według propozycji dzieci
14:30
wszystkie dzieci
Zajęcia integracyjno-ruchowe
15:00-16:00
wiek 6-11lat
Zajęcia techniczno-artystyczne
Czarny kot z wykorzystaniem różnych metod plastycznych
16:00-17:00
wszystkie dzieci
Zajęcia integracyjne
Według propozycji dzieci
10:00
wszystkie dzieci
Zajęcia integracyjno-ruchowe
11:30
wiek 4-13lat
Gry planszowe/ruchowe
12:30-14:00
6-13lat + rodzic
Warsztaty świąteczne dla dzieci i dorosłych
14:30-16:00
3-14lat
Nauka języka
Projekcje bajek w języku polskim
16:00
wszystkie dzieci
Zajęcia integracyjne
Według propozycji dzieci
Projekt finansowany ze środków UNHCR, Agencji ONZ ds. Uchodźców, w ramach programu grantowego Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Więcej informacji oraz wszystkie szczegóły dotyczące udziału w projekcie:
Więcej informacji oraz wszystkie szczegóły dotyczące udziału w projekcie: